Allt ordnade sig till det bästa!

Har ring och pratat med Uppsala universitet. Utbildningen som jag sökt behöver inte hålla på i 5 år. Utan vill jag bli förskolelärare behöver jag bara plugga 3 ½ år (210 hp). Det är bara det att man läser grundlärarutbildningen i ett år sedan jag jag välja själv vad jag vill bli för en lärare! Så har två val just nu!

Förskolelärare
Grundskolelärare: 1-3

Så får se vad det blir nästa sommar!
Jobbet ringde imorse och ville att jag skulle komma in och jobba dag idag! Jag jobbar nämligen natt också. Eftersom jag är så snäll och girig (Tihi) så sa jag att jag kunde komma in klockan 16.00. Så ska jobba från 16 - 19. Sedan hem, äta och göra någit roligt och iväg och jobba 01.45 - 05.00. Men idag behöver jag ju inte stänga restaurangen eftersom vi börjar med dygnet runt öppet! Tror kanske att jag kommer få åka in tidigare för att jobba eftersom det är första stråkdagen och det lär bli körigt!
Tomas har inget sommarjobb längre! Hans chef hade sålt traktorerna för att det gick så dåligt. Han som han hade sålt traktorerna till hade kanske ett jobb till han men har han inte det så blir han arbetslös och kommer komma hit på söndag och leka med mig! Jippie!
Är det elakt att hoppas att han ska bli arbetslös? Haha!
Sedan har jag blivit beviljad till studielån! Får 8140 kr var tredje vecka första terminen! Lär få väldigt mycket pengar över och kommer därför inte behöva ta lika mkt lån nästa termin! Kommer sammanlagt få 40700 kr denna termin! Orkar inte tänka på att jag måste betala tillbaka det sen då jag blir äldre för då får jag ångest!
Nu ska jag göra mig iordning för det är ju dags att åka om 50 min! Lär ju vara ganska mycket folk idag... Aja, PENGAR!
0 Kommentarer till "Allt ordnade sig till det bästa!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!