LCHF

Vad är det?
Jo, det är då man byter ut kolhydraterna mot tex. grönsaker!
Så man får inte äta pasta, ris, potatis osv. inte heller det självklara som godis, chips, glass och allt det där söta!
Jag ska gå efter den här dieten i 6 veckor och se ifall den gör min kropp något gott! Kanske blir super pigg eller går ner lite i vikt och vill fortsätta? Hoppas de!
En dag för undantag av sötsaker är min födelsedag som är om 2 dagar! Får även dricka sprit! De måste man ju få nu när man fyller 20!! :D
Här är en blogg som har goda recept på LCHF mat!
Man behöver inte bara äta massa sallad till maten utan göra som jag: Byt ut spagettin mot gräddstuvad vitkål! Super gott! Så blir det lite mer "mat-känsla". Eller ris mot blomkålsris! Också super gott! Och detta är mycket lättare att göra än pasta och ris!
LCHF - recept blogg
1 Kommentarer till "LCHF"
Postat av: Sanna

Hej!

Tack för tipset på vitkolen, ska prova det nån dag =)



Du frågade mig om knäckebröd, inte så bra när man äter LCHF. Jag skulle inte göra det, men alla behöver ju inte vara lika hårda som jag är =)



Kram och lycka till!

URL: http://www.giblogg.se
Datum: 2011-02-08 / Klockan: 19:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!