Unga mödrar

Ser på unga mödrar och blir så frustrerad!
Ena mamman ska föda snart och de ska sätta igång henne men hon MÅSTE röka först. RÖKA? GRAVID? WHAT?! De är så himla egoistiskt! Fattar hon inte att hon skadar sitt barn? Den kan inte välja bort röken som mamma drar ner i lungorna. Nä fy!
Sen är det en till som lämnar sin unge på dagis för att umgås med sina vänner.
Föräldrar har mer och mer börjat lämna sin barn på dagis för att de ska sitta hemma med sitt andra barn eller göra något annat. DU har valt att skaffa barn och DU borde vilja vara med ditt barn.
Jag vet att jag inte har egna barn men jag kommer ADLRIG, upprepar ALDRIG, sätta mina barn på dagis då jag är hemma eller ska göra något som de lika gärna kunde hänga med på.
Varför ser jag detta program? Blir bara upprörd! Vad har de för uppfostran? Barn är inte som dockor, man kan inte bara lämna de hit och dit.
2 Kommentarer till "Unga mödrar"
Postat av: Erika

Är inte i Sverige va? I Sverige får man inte lämna sitt barn på dagis om man är hemma. När man slutar på jobbet måste man hämta ungen på en gång.

Men är man hemma med en annan unge så blir det äldre barnet ett 15 timmars barn på dagis - är på dagis tre dagar i veckan, 5 timmar åt gången. Varför? Jo för att barnet ska få leka med andra barn och inte bara sitta hemma.

URL: http://eliika.blogg.se/
Datum: 2012-01-11 / Klockan: 22:21:38
Postat av: Erika

Var inte i Sverige va? I Sverige får man inte lämna sitt barn på dagis om man är hemma. Måste hämta direkt efter jobbet. Har man en annan unge hemma får det äldre barnet bli ett 15 timmars barn, alltså gå på dagis 3 dagar i veckan - 5 timmar varje gång. Varför? Jo för att få leka med andra barn och annat skoj :)

URL: http://eliika.blogg.se/
Datum: 2012-01-11 / Klockan: 22:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!