Mitt liv flyger förbi

Idag åkte min barndomskompis Erika iväg på sin livs resa! Hon ska luffa i Indien, Thailand och Kina i två månader.
För några veckor sedan kom min andra kompis Helen hem från att ha luffat runt i Asien och Australien!
Fick en liten "jag - vill - bort - härifrån" känsla då jag hörde om hennes äventyr och blir så avundsjuk då jag vet att Erikas  kommande äventyr kommer bli awesome!
Samtidigt så skulle jag aldrig kunna lämna Tomas i två månader. De skulle inte fungera.
Sen så vill jag resa men vill ändå inte vara borta så länge fast jag vill de. Haha!
Nä, men att dra en slutsats över detta: De skulle vara härligt att dra utomlands i två veckor typ och komma iväg från verkligheten ett tag!

Nog har jag det bäst här med världens bästa pojkvän som igår skjutsade mig och mina vänner dit vi skulle och sedan ringde runt överallt för att hitta de som försvann från gruppen.
Han gör allt från mig och jag älskar han verkligen av hela mitt hjärta!
Så en lång utomlandsresa med honom vore det ultimata! Men då ska man ha tid och pengar vilket är svårt att få då ena jobbar heltid och den andra pluggar.
Men när ska jag ha mitt äventyr? Jag har två år kvar i skolan.
Då jag har gått ut vill jag söka jobb och skaffa barn väldigt fort för är riktigt "bebis-sugen" just nu!
Och att få en bebis är ju äventyr i sig. Att få ett nytt jobb och examinera är ju ett stort äventyr men ni förstår vad jag menar! När ska jag få se världen?
Man kanske ska ta paus innan man söker jobb och bara dra sig iväg! Men med vilka pengar då?
Detta tåls att tänka på! De får bli små semesterresor lite här och där!
Jag får tänka såhär ifall jag ska tänka positivt: Medan mina vänner är ute och reser och lever livet och jag just nu tycker allting suger och vill iväg från skolan och bara roa mig, så kommer jag ha en utbildning om två år och ett jobb jag gillar!
Gud vad vuxet de lät! Men jag är bara 21!!! Jag kommer vara sjuksköterska vid 23 års ålder bara! Jag hinner ut och resa! Så nu ska jag sluta åldersnoja och tycka att mitt liv flyger förbi i en hastighet som jag inte hinner med.
Njut av nuet som de säger!
Nu ska jag dricka te, sen bada och he på mig en ansiktsmask! Ha en bra söndagskväll!
0 Kommentarer till "Mitt liv flyger förbi"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!