Bra start på helgen!

Då var det helg igen!
Tomas kom hem i torsdags! Så då åkte jag hem för att mysa lite extra med honom!
Igår gjorde vi mycket! Städade lägenheten eftersom min familj skulle komma på middag senare på kvällen! Sedan åkte vi till veterinären för att vaccinera Rasmus en gång till och skaffa han en tratt så att han slutar klia upp sitt sår på halsen!
Efter det for vi på affären för att handla! 1000 spänn gick de på!! Men hur ofta bjuder man föräldrarna på middag?
Sedan var de bara att åka hem och göra middag! Menyn såg ut såhär:
Förrätt:
En avokadopaj! Pajskal med avokado kräm som innehöll chreme fraiche,citron, grön chilli, salt & peppar! På de hade jag kräftstjärtar och gräslök!
Varmrätt:
Entrecote med chevrerostade rotsaker i ugn, en god sallad och rödvinssås!
Efterrätt:
Chokladfondue! Doppade exotiska frukter och marshmallows!
Haha, de är helt sjukt! Tomas blir alltid så ful på nästan ALLA bilder jag tar. Fattar inte hur han bär sig åt!
Efter min goda förrätt!
Efterrätt
Fick superfina tulpaner av mamma och pappa!
Var super dålig på att ha kameran framme! Haha! Glömde helt bort den!
Allt som allt så var det en trevlig kväll! Då familjen hade åkt så städade jag och Tomas undan och intog sedan soffläge till Transformers 2!
Idag tog jag en promenad i det fina vädret till min kära vän Kicki för att skriva klart rapporten som vi fick Fx på! Tyckte vi fick till den riktigt bra så hoppas de ska räcka!
Fick även veta att i den kursen vi har nu så är jag och en till tjej bara vi två! Medan alla andra grupper är 5 - 6 pers! Vi ska redovisa i filminspelning, muntligt och en rapport! Och vi är bara två! Tycker det är riktigt orättvist att vi är så få.. Men jag har klagat till läraren och hon säger bara "De blir inte såå mycket mer jobb" och vi får inte heller hoppa in i en annan grupp för dom andra "har redan börjat" vilket dom knappt har! Men aja...
Anna har ju slutat nu.. Visste att hon skulle göra de men inte så snart! Tycker att de är skittråkigt!! Hon och jag skulle annars varit i samma grupp!! Hoppas hon får tillbaka motvationen och kommer tillbaka till skolan!
Tomas sitter nu och spelar halo reach medan jag ska börja kolla lite mer på studiehandledningen och förbereda lite inför rapporten som ska vara klar om typ 2 veckor!
Vad har veckan att bjuda på då?
Ska på skolan måndag eftermiddag och prata ihop mig med Kajsa, sedan blir det Krokom då Tomas ska vara borta hela veckan igen! Men stannar bara där till tisdag kväll. Ska vara med Annika hela tisdag dag! Vilket jag verkligen längtar efter! Behöver min bästis som kan förgylla mina mörka studiedagar!
Sedan blir det nog en massa plugg och förberedelser! Mina böcker för 1000 kr ska komma också så de blir väl till att sätta igång att läsa dom då jag måste jobba dubbelt så hårt!
Nu ska jag sluta gnälla, ta en jordgubbe och börja arbeta! De är bara lördag idag fast de känns som söndag! Helt underbart med en "extra" dag!
0 Kommentarer till "Bra start på helgen!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!