Maj månad började bra!

Just nu lever jag i en lyckobubbla! I fredags så skulle jag och Tomas gå och äta pizza då jag ser att tentaresultatet för medicintentan ligger ute. Skakis och supernervös för att se ett STORT FETT F igen gör att jag knappt vågar kolla. Men där finns inget F, bara ett STORT FETT D!!!! Äntligen!! JAG HAR KLARAT DEN STORA MEDICINTENTAN! Började gråta på restaurangen av lycka och de kändes som att jag flöt på små rosa moln. Hade även den dagen fått reda på att jag klarade den praktiska examinationen också (PVK) så nu är det bara den muntliga examinationen den 25 maj och sen får jag gå ut i praktik!!
Har tappat så mycket energi och motivation pga den där medicintentan men nu när den äntligen är avklarad har jag fått tillbaka allt och SKA NU KLARA den muntliga så att jag äntligen får gå ut i praktik! 1 ½ år har jag träglat den där dumma tentan. Skam den som ger sig, eller? 
Så ja, jag är överlycklig!
Gick nyss igenom den sista föreläsningen så nu är dom klara iaf. Ska nu ta ner ALLA lapparna som sitter uppe runt i min lägenhet (Som suttit där i över 1 år och påminnt mig hur otroligt värdelös jag är) och byta ut dom mot nya lappar med nya sjukdomar!
Livet leker
 

Igår var jag också i Krokom en liten stund och tränade för första gången på typ 2 månader. Underbart härligt var de. Men idag är de, som förväntat, mindre härligt med all träningsvärk! Haha! Ska jobba imorgon 7 - 14 och sen träffa Annika en sväng och efter de blir det snylta middag av mamma & pappa för att sedan träna lite med Julia! Fullbokad dag med andra ord!
Tänkte egentligen jobba hela maj men nu ska jag bara plugga & sen plugga lite mer! Får helt enkelt börja jobba så mycket jag kan i juni då skolan är slut och jag kan fokusera bara på mitt arbete.
Har fått sommarjobb på Blomstergården i Krokom och hoppas att jag får schemat snart! Börjar den 24/6 och slutar den 4/8. Om jag klarar tentan den 25/5 så behöver jag ju inte göra omprovet den 13/8 vilket betyder att jag och Tomas kan åka utomlands i 2 veckor istället för 1 vecka om vi vill! Så måste klara den nu.
 
Förra helgen gjorde vi äntligen klart våran balkong! De har varit ofärdig sedan förra våren då vi inte hann för vintern kom och pengarna räckte inte riktigt till. Men nu är de äntligen klart!
 
Och Maja hon bara växer och växer!
 
En ny bil har vi också köpt! Audi A4!
 
 
0 Kommentarer till "Maj månad började bra!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!