Kluven

Kan inte sova...
Har försökt nu ett bra tag men kom fram till att datorn var mer inbjudande än sängen.
Ligger och tänker på allt möjligt.
Det är väl det som håller mig vaken
Tomas skulle inte jobba i Sveg
Vilken tur, en sak i världen jag inte behöver oroa mig över

Känner mig kluven och osäker.
Har i ungefär en vecka inte vetat vad jag vill göra med mitt liv.
Vill jag bli lärare?
Jag vet, jag är bara 19 och kan ju lika gärna plugga lärare nu när jag kommit in på linjen. Det är ju inte så att det är hugget i sten bara för att jag utbildar mig till det.
Men jag vill heller inte kasta bort 3 år av mitt liv på att göra något som jag inte kan se mig själv göra i framtiden.
Kan jag se mig själv stå hela mitt liv i ett klassrum?
Vet inte...
Vill jag lära ut?
Vet inte...
Vad vill jag!?
Vet inte...

Har pratat med två veterinärer.
Har jag tur kanske dom vill utbilda mig och min dröm om att jobba med djur blir sann! Jag kanske inte behöver de skyhöga poängen utan bara kan göra det av rent intresse?
Har också hört att med den nya lagen får inte veterinärer utbilda längre. Man måste gå skola...
Varför ändras allt då jag vill göra något?!
Så, vad vill jag?
Jag vet, men är det möjligt?
Vill att veterinären imorgon ska säga:
Jag kan undervisa dig och senare ge dig en fast anställning! Du kan komma hit på måndag så sätter vi igång!
Jag vill då i sin tur att arbetsförmedlingen ska säga:
Du får pengar av oss eftersom detta leder till jobb!
Sedan vill jag jobba extra som ridlärare på t.ex helgerna och därför vill jag ha svaret av ridskolan:
Det är bara att komma så lär vi dig det du behöver lära dig. För erfarenheter är det viktigaste!

Det är vad jag vill!
Men på något sätt känns det som att det inte kommer hända..
Tomas ligger och sover, vill dit och mysa men mina ögon stirrar blint på datorskärmen.
Alldeles för mycket att oroa sig för, alldeles för mycket att tänka på.

Tänk var lätt allt var då man var liten! Allt bara kom av sig själv.
Har lite hemlängtan.
Tror det är för att allt känns mycket lättare där uppe. Komma bort från alla hur? var? varför? frågor.
Vill ha vinkvällar, kaffemys och skitsnack med mina vänner.
Hoppas allt löser sig!
2 Kommentarer till "Kluven"
Postat av: Julia

snart blir allt bättre när jag kommer ner och röjer ;)


Datum: 2010-09-29 / Klockan: 16:12:20
Postat av: Erika

Usch vad jobbigt! Men jag tycker du ska satsa på att praktisera som veterinär. Även fast du inte får jobb! Tänk vad kuuuuuuul du kommer ha!! Leva livet lite! Sen kan du plugga upp dina betyg vid sidan om, och efter det komma in på veterinärskolan!! Skit i läraryrket.


Datum: 2010-09-30 / Klockan: 12:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!