Bombay

Idag har jag varit på stan! Skulle uträtta lite ärenden med Tomas. Först så sprang jag ner på Indiska och köpte en till längd av gardinen som jag ska ha till sänghimmel!
Tomas var då på arbetsförmedlingen och fixade sig en jobbintervju tills imorgon! JIPPIE! Och då var ju jag tvungen att roa mig på annat sätt. Så gick mobbad på stan! KÖPTE INGET! Så mkt rea men jag höll mig! Ska ju spara pengar till en bil nu!
Däremot åkte vi sedan till djurmagasinet och där gick det över 700 kr på kattmat och sand! Men nu har vi det i några månader iaf!
Åt även en korv på stan, french hot dog! Länge sedan man åt en sådan.
Sedan åkte vi hem för att laga lite mat! Gjorde en ny gryta idag: Bombay gryta! Riktigt gott faktiskt! Ska lägga ut receptet här!
Ingredienser
4 port
400 g lamm- eller nötfärs
1 gul lök
Arla smör-&rapsolja
2 tsk garam masala
1 tsk salt
1 burk krossade tomater, 400 g
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche, paprika&chili
1 dl russin
1 dl torrostade jordnötter
Till servering:
banan, kokosflingor och gurka
Gör så här
Skala och hacka löken. Stek lök och köttfärs i smör-&rapsolja i en stekpanna. Låt garam masala fräsa med mot slutet. Tillsätt salt, krossade tomater och crème fraiche. Låt koka under lock ca 10 min. Blanda i russin och jordnötter. Servera köttfärsen med ris, skivad banan, kokosflingor och tärnad gurka.
Psst!
Garam masala är en indisk kryddblandning som ofta består av kanel, peppar, koriander, kummin, kardemumma, nejlika och muskot. I Indien har nästan varje familj sin egen garam masalablandning.
Idag har jag varit på stan! Skulle uträtta lite ärenden med Tomas. Först så sprang jag ner på Indiska och köpte en till längd av gardinen som jag ska ha till sänghimmel!
Tomas var då på arbetsförmedlingen och fixade sig en jobbintervju tills imorgon! JIPPIE! Och då var ju jag tvungen att roa mig på annat sätt. Så gick mobbad på stan! KÖPTE INGET! Så mkt rea men jag höll mig! Ska ju spara pengar till en bil nu!
Däremot åkte vi sedan till djurmagasinet och där gick det över 700 kr på kattmat och sand! Men nu har vi det i några månader iaf!
Åt även en korv på stan, french hot dog! Länge sedan man åt en sådan.
Sedan åkte vi hem för att laga lite mat! Gjorde en ny gryta idag: Bombay gryta! Riktigt gott faktiskt! Ska lägga ut receptet här!
Ingredienser
4 port
400 g lamm- eller nötfärs
1 gul lök
Arla smör-&rapsolja
2 tsk garam masala
1 tsk salt
1 burk krossade tomater, 400 g
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche, paprika&chili
1 dl russin
1 dl torrostade jordnötter


Till servering:
banan, kokosflingor och gurka

Gör så här
Skala och hacka löken. Stek lök och köttfärs i smör-&rapsolja i en stekpanna. Låt garam masala fräsa med mot slutet. Tillsätt salt, krossade tomater och crème fraiche. Låt koka under lock ca 10 min. Blanda i russin och jordnötter. Servera köttfärsen med ris, skivad banan, kokosflingor och tärnad gurka.

Psst!

Garam masala är en indisk kryddblandning som ofta består av kanel, peppar, koriander, kummin, kardemumma, nejlika och muskot. I Indien har nästan varje familj sin egen garam masalablandning.

Vi hade inte någon banan,kokosflingor eller gurka till. Plus att den där Garam masala blandade jag till själv med lite egna kryddor och chillisås!
Imorgon ska jag in till stan på spelkväll! Om jag nu har skjuts för det ser ut som att jag inte har bil! Nackdelen med att bo utanför civilisationen.
På onsdag ska jag till doktorn och kolla min tumme som är SUPER fet (helst eftersom jag åkte skoter med Helen och Erika i förrgår och grillade, eller vi grillade ju inte riktigt! HAHA! Lite vidbränt fläsk! Men tummen är inte helt hundra!). Efter doktorn drar jag hem till Erika en stund på fika mys och lite tv-spelande. Eller, jag lär ju inte få spela tv-spel... Men något hittar vi nog på!
På torsdag kommer mamma och Linnea hit!
Och på fredag blir det nog parmiddag med Annika & Henrik!
Från en vecka då jag inte hade något för mig till en fullbokad!
Nu ska jag titta på när Tomas spelar Mario, jag får ju inte spela för HAN. Eller så ska jag städa... HMMM..
/ Ida
0 Kommentarer till "Bombay"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!