Polis, polis, potatisgris!

Idag började dagen jätte bra! NOT!
Tomas skulle hänga med mig till stan imorse för han skulle till arbetsförmedlingen. Jag ville köra på morgonen eftersom jag så ofta blir åksjuk. Men eftersom det är Tomas bil så ville han köra.
Då kör vi på längst med vägen från Lit till stan då det plötsligt hoppar ut en man i reflexväst mitt i vägen i mörkret! Tomas tvärnitar och vi ser att det är POLISEN.
Jag säger:
Men det är luuuugggnnnttt! Du körde 90 och det är 90 här, som tur va! HAHA!

Men nej så var det ju inte. Just den vägen var en 70 väg för det ligger en liten by där. Så 22 km/h för fort och 2800 kr i böter.
TACK!
Vi som verkligen inte har några pengabekymmer alls!
Om vi nu ska se de positiva så körde inte jag för en gång skull! Jag som kört där jämt! Och han blev ju inte av med körkortet!
Så kom 15 min sent till en föreläsning så fattade ingenting av den. Men tydligen så gjorde ingen annan heller de så de var lugnt!
Nu har jag fått böcker av Ljung och ska sätta igång att läsa! Eftersom pengarna hänger på tentan (Eller troligtvis!).
/ Ida
0 Kommentarer till "Polis, polis, potatisgris!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!