Polis och bilrepor

Igår var ju min lediga dag! Var ute och galopperade i skogen med mamma, helt underbart och jag kände hur mitt arga och ledsna humör försvann. Men jaa, de var inte borta länge. Då jag kom hem parkerade jag på besöksparkeringen utanför min lägenhet. Och brevid stod det en blå "töntbil" som jag kallar dom. En sån där som är jätte frän med vinge och racebil jaa ni fattar! Men de var väldigt trångt att komma ut så jag öppnade försiktigt bildörren så den nuddade deras bil lite och klämde mig sedan ut.
Killen som satt i bilen hoppade ut sen och sa:
- De där blev ju inte så bra!
- Jag: Nää, de var lite trångt!
- Jag hoppas de inte blev något på bilen!!
- De blev de nog inte, jag tog de så försiktigt!
15 min senare ringer en tjej upp mig och säger att jag har repat sönder hennes bil med mina nycklas (För det hade hon hört) och att jag gjort så att lacken har försvunnit från bilen där bildörren öppnades för jag "smällde" tydligen upp dörren.
Fyfan vad arg jag blev! Om dem hade sätt något hade dom väl sagt det på en gång då de kollade uit? För hon sa att de var 1 dm repa! OFTA! Varför skulle jag repa hennes fula bil med nycklarna som för det första var i min vänstra hand (Mot min bil) och inte i den högra mot hennes bil. CP!
Polisen vart iaf inblandad men eftersom hon hade flyttat på sin bil andra gången han pratade med henne så blev det inget fall. Hon hade inget att gå på men ringde upp och ville ändå att jag skulle betala omlackeringen på cp bilen! OFTA! Så vi bestämde oss för att hon skulle ringa så skulle vi skriva på skadeståndspapper. Men hon har inte ringt! Vilken jävla fitta rent ut sagt! Vad arg jag är fortfarande! Hon pajjade hela min dag så jag har haft huvudvärk hela morgonen och bara kramper i magen. Mår piss! Det är inte rättvist.
Så det blev inge jobb idag inte.
Ska ta mig till Krokom för att ge Linnea lite presenter som fyller 10 år idag! Stor flickan min! Sedan ska vi äta lite grann och kanske rida lite om jag orkar.
Efter det återvänder man till en tom lägenhet för Tomas ska till Sveg.
Han har glömt mobilen i sin bil i Trångsviken så får inte tag på han nu heller.. Vill ju veta när han kommer hem så jag hinner prata lite och säga hejdå innan han åker...
Ska äta nudlar nu och hoppas Krokoms visiten tar bort mitt deppiga humör!
0 Kommentarer till "Polis och bilrepor"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!