Träning och sushikväll!

Åkte till Kicki idag klockan elva istället för tio, orkade verkligen inte gå upp! Var helt död! Haha. Sen har automatlåset på min bil börjat sluta fungera så kom knappt in i bilen. sugigt! Då var det inte batteriet som krånglade..
Vi pluggade iaf lite och sedan tänkte jag dra hem. Tänkte först gymma men sen sket jag i de. Men på vägen hem fick jag så dåligt samvete och tänkte: Latar jag mig nu och inte går iväg, kommer jag inte iväg imorgon och sen blir det att jag slutar!
Så jag vände om och åkte till gymmet! Och de gick super. Var där typ 40 minuter bara. Men på de 40 minutrarna hann jag springa 3 km, ro 1 km och göra en massa situps! Så jag är nöjd över mig själv. Har fortfarande sån träningsvärk i benen efter milen så de var skönt att ta det lugnt.
Imorgon så ska jag träna lite hårdare hade jag tänkt! Då blir det mer styrka än kondition. För på fredag tänkte jag tvinga med mig mamma till gymmet och springa lite!
Om ungefär en timme kommer min familj! Då blir det sushikväll! Vi ska även för första gången testa på att göra Miso-soppan som man äter innan sushin! Mums!

Ingredienser till Miso soppa misosoppa för 4 personer:

  • 8 dl vatten eller buljong (ingen köpebuljong bara)

  • ca 1 tsk Dashi-buljongpulver (fiskpulver)

  • 3 msk Misopasta

  • 3 msk Wakame alger eller andra alger

  • 200 g Tofu

  • 0,5 liten purjolök eller salladslök

Så här lagar du Miso soppa misosoppa:

 

  1. Blanda och koka upp dashi fiskpulver, misopasta, alger och vatten i en kastrull.
  2. Skär tofun i tärningar.
  3. Skölj, rensa och finstrimla purjolök eller salladslök.
  4. Servera soppan varm i skålar. Strö över purjolöken. Traditionellt så dricks soppan. Tofun mm. äts med pinnar fast det går ju bra med sked också.

0 Kommentarer till "Träning och sushikväll!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!