Motivationen is back!

Jag längtar som bara den tills jag är färdig sjuksköterska!
När jag är färdig med allt plugg och får gå iväg och jobba. Arbeta med något som jag kommer tycka är underbart roligt! Hjälpa människor och gå hem med känslan att man gjort något vettigt!
Då livet och plugget känns jobbigt försöker jag alltid tänka: Gör du bra ifrån dig är de bara mindre än 2 år kvar! 2 år! De smäller ju bara till! Detta ska gå! Jag ska klara de!
Tänk att just de året jag sökte in till sjuksköterska så hade hälften så många sökt och ändå var jag reserv! 18.0 brukar de vara men var nu nästan 16.0. De känns som ödet! Just då jag sökte då kom jag in mot alla odds!
Haha, jag om 2 år! Vården som den är nu suger ju, alldeles för mycket jobb och de jobbar ihjäl sig! Vet jag vad jag ger mig in på? Haha!
Men då jag går ut kanske de inte blir slut på plugg!
Om jag orkar ska jag jobba i två år och sen plugga mot min livslånga dröm! Jobba med djur! Då de ska starta en ny linje i skara! Men man måste ha jobbat 2 år som ssk! Men de ska jag klara!
MOTIVATION!! Känner att jag börjar få tillbaka det! Bara tänka positivt och jobba mot målet! Då alla har kul och mitt liv suger får jag bara tänka att allt snart är klart! Då kan jag ha kul!
KÄMPAKÄMPA!
Ser gladiatorerna nu och äter godis! Mums mums! Man måste få unna sig ibland!
0 Kommentarer till "Motivationen is back!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!